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번역은 했는데 느낌이 오질 않네요.. 우선 번역만 하고 실무를 찾아봐야 할듯 싶네요.


https://developer.xamarin.com/guides/ios/user_interface/introduction_to_storyboards/

There are different types of transitions, each giving control over how a new view controller is presented to the user and how it interacts with other view controllers in the Storyboard. These are explained below. It is also possible to subclass a segue object to implement a custom transition:


데이터를 전송하는데 여러가지 형식을 제공 하는데요. 각 유형은 새로운 view controller 가 사용자에게 표시되는 방식과 스토리 보드에서 다른 view controller 와 상호 작용하는 방식을 제어(control) 합니다.  segue 객체를 서브 클래스 화하여 커스텀 transition을 구현하는 것도 가능합니다 :


  • Show / Push – A push segue adds the view controller to the navigation stack. It assumes the view controller originating the push is part of the same navigation controller as the view controller that is being added to the stack. This does the same thing as pushViewController , and is generally used when there is some relationship between the data on the screens. Using the push segue gives you the luxury of having a navigation bar with a back button and title added to each view on the stack, allowing drill down navigation through the view hierarchy.

    push segue 는 view controller 를 navigation stack 에 추가합니다. push 를 시작한 뷰 컨트롤러가 stack 에 추가되는 view controller 와 동일한 navigation controller 의 일부인 것으로 가정합니다. 이는 pushViewController 와 동일한 기능을 수행하며 일반적으로 화면의 데이터간에 어떤 관계가 있을 때 사용됩니다. push segue 를 사용하면 stack 의 각각의 view 에 뒤로 버튼과 제목이 추가 된 navigation bar 를 가질 수 있으므로 view 계층을 통해 드릴 다운(drill down) navigation 이 가능합니다.

  • Modal – A modal segue create a relationship between any two view controllers in your project, with the option of an animated transition being shown. The child view controller will completely obscure the parent view controller when brought into view. Unlike a push segue, which adds a back button for us; when using a modal segue DismissViewController must be used in order to return to the previous view controller.

    model seque 는 프로젝트 내부에 존재하는 두 개의 view controller 사이의 관계를 생성해 주는 역할을 합니다. 이는 에니메이션 전환 효과를 보여주는 옵션도 제공합니다. 
    자식 view controller 는 view 에 들어올 때 부모 view controller 를 완전히 모호하게 만들겁니다. push seque 와 다르게 , 뒤로가기 버튼를 제공합니다. model seque 를 사용할때, DismissViewController 는 이전의 view controller 에 반환하기 위해서 꼭 사용해야 합니다.

  • Custom – Any custom segue can be created as a subclass of UIStoryboardSegue.
    custom seque 는 보조 클래스인 UIStroyboardSeque 와 같은 것을 생성할 수 있습니다.

  • Unwind – An unwind segue can be used to navigate back through a push or modal segue – for example, by dismissing the modally-presented view controller. In addition to this, you can unwind through not only one, but a series of push and modal segues and go back multiple steps in your navigation hierarchy with a single unwind action. To understand how to use an unwind segue in the iOS, read the Creating Unwind Segues recipe.

    unwind seque 는 push 또는 model seque 를 통해 navigation back 을 사용할 수 있습니다.  
    예를 들어 모달로 표시된 view controler 를 닫을때입니다. 이 외에도 하나뿐 아니라 일련의 push 및 model segues를 통해  하나의 unwind action 과 함께 navigation 계층에서 여러 단계를 되돌릴 수도 있습니다. 이를 이해하기 위해 iOS 에서 unwind segue 를 사용하는 방법은  Creating Unwind Segues 참고하시기 바랍니다.

  • Sourceless – A sourceless segue indicates the scene containing the initial view controller and therefore which view the user will see first. It is represented by the segue shown below:


    sourceless Segue는 초기 View Controller를 포함하는 장면을 나타내므로 사용자가 먼저 볼 수있는 view 가 표시됩니다. 아래와 같이 segue 가 표현됩니다.






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